Domů
Koncepce badatelské řady
Výukové materiály
Projekt Dějepis+
Média
Ukázková hodina
FAQ - Často kladené otázky
Nabídka pro VŠ
Kontakt
Další
MŠMT: Učebnice Soudobé dějiny neobsahuje žádné zásadní chyby, není důvod pro odnětí schvalovací doložky
Nakladatelství Fraus se distancuje od tiskové zprávy současného vedení ÚSTR ze dne 17. 7. 2023
ÚSTR: Učebnice soudobých dějin obsahuje chyby. Autoři nesouhlasí
Problém moderních dějin? Musí se moderně učit, říká dějepisář a mění žáky v badatele
Vyjádření Nakladatelství Fraus k učebnici Soudobé dějiny
Hledání souvislostí i vlastních názorů. Školy přecházejí na badatelský dějepis
Hyde Park Civilizace - rozhovor s Jaroslavem Pinkasem a Veronikou Válkovou.
Máme stříbro, ale pro nás je to zlato! Podívejte se na záznam předávání ceny BELMA na Frankfurtském knižním veletrhu.
Učí se i z učebnic z 90. let. Jaká je úroveň učebnic v českých školách, co postrádají a jak by mohly vypadat v budoucnu?
"Tento dějepis má obrovský potenciál, aby rozvíjel schopnost dětí pracovat s informacemi."
PhDr. Jaroslav Najbert, Ph.D.
Rozhovor najdete v čase 47:20 - 57:05.
Učebnice Soudobé dějiny nabízí kýženou alternativu
k tradiční výuce dějepisu
Jiří Karen pro Deník referendum
Badatelská metoda výuky dějepisu – rozhovor s Jaroslavem Pinkasem v Dobrém ránu České televize.
9. 6. 2022
Debata o badatelské učebnici dějepisu Soudobé dějiny proběhla 5. května 2022 na Filozofické fakultě UK ve spolupráci se Spolkem studentů historie.
Historické prameny, digitální média a Indiana Jones. „Škola
a dějepis nefungují ve vakuu,“ vysvětlují autoři nové učebnice
26. 4. 2022
Nová učebnice dějepisu pracuje s badatelskou metodou.
Má naučit žáky práci se zdroji.
19. 4. 2022
Nová metoda výuky dějepisu -
rozhovor s PhDr. Jaroslavem Najbertem, Ph.D. Studio 6 víkend 9. 4. 2022
„Co a hlavně proč. Deváťáci dostanou novou učebnici dějepisu, výuka se změní“ 11. 4. 2022
„Naši nedávnou historii nesmíme zapomenout. Deváťáci dostanou novou učebnici soudobých dějin.“ 31. 3. 2022
„Dějepis by měl být jako badatelská práce, která nedovolí, aby se třída změnila ve shluk mlčících vrb.“ 1. 3. 2022
„Výuka dějepisu se mění, děti se budou historií více bavit. Zároveň o ní budou přemýšlet a diskutovat.“
28. 2. 2022
„Místo memorování hledání souvislostí“ 8. 2. 2022
„Konec biflování, žáci se mají učit jako badatelé. Může to pomoci při výuce novodobých dějin.“ 27. 1. 2022
„Ve školách začali ověřovat nový způsob výuky dějin 20. století“
21. 9. 2021
„Jak vyučovat moderní dějiny? Učitele inspiruje projekt Dějepis+“
20. 9. 2021
„V ZŠ se bude ověřovat nový způsob výuky moderních dějin“
15. 5. 2021
„MŠMT spouští projekt na zlepšení výuky moderních dějin DĚJEPIS+“
„Soudobé dějiny se na 300 základních školách začnou učit jinak, faktografie a biflování bude hrát menší roli“
29. 8. 2021